Alla inlägg under september 2010

Av everyday pieces - 30 september 2010 23:00

Sju ljuvliga ting för nosen


1  2   3    4   5  6   

7   



1. Escada Magnetism

2. Burberry The Beat

3. Jean Paul Gaultier Ma Dame

4. Victor & Rolf Flower Bomb

5. Versace Versense

6. Elisabet Arden Juicy Couture

7. Guerlain Insolance




Av everyday pieces - 30 september 2010 22:32

Skönaste låten just nu, pirrar nästan i venerna :-)



Av everyday pieces - 30 september 2010 22:30

I morgon är det fredag, som ni arbetsföra människor såklart längtar efter. Det var ca 2 månader sedan jag satt vid mitt skrivbord på kontoret och räknade ner dagar och timmar till helgen. Inte för att jag ogillar av att va på jobbet, nej utanför att det är så jäkla skönt att gå hem och bara götta sig två dagar när man har knegat i fem.


Så, vad ska n i hitta på i helgen? Normalt sett brukar mina helger gå åt till sömn, utgång, filmmys, shopping, fika och städning. Jag tycker det är skönt att tillbringa fredagen med min sambo och pusta ut med mys och god mat, för att sedan gå upp i någorlunda tid och fara iväg på lite shopping med någon tjejkompis. På kvällen drar man en utgång och på söndagen blir det rehab med städning (botar bakisångest - man känner sig duktig), hemmaspa och sambomys.


För utgång har ni mina favoritställen här:


Kväll - M/S Gerdas, Strandbryggan, Kellys, Friday's, Josefinas, Snaps

Natt - Solidaritet, Soap Bar, Ett Ställe, F12, Trägår'n


                               


Strawberry daquiri, Caipirinha och Piggelin tillhör mina favoriter.


Så lev livet i helgen nu!


Av everyday pieces - 30 september 2010 19:04

Idag har jag e x t r e m värk. Satans jävla diskbråck. Var på vattenträning och nu kan jag inte stå upp. Ryggen och benet brinner och ilar. Ligger och trycker morfin i soffan och inväntar maten som sambo lagar. Tack för att jag har honom. Nu är det färdiggnällt!

Av everyday pieces - 30 september 2010 00:49

Ikväll har jag kollat på Idol och blekt tänderna tillsammans med en av mina bäste vänner. Easy white heter blekningen och man bleker tänderna i omgångar till en sammanlagd tid av 10 till 30 timmar. Det var lite knepigt att forma skenorna efter tänderna och det ilade till då och då, men tänderna har redan blivit lite vitare! Det kommer säkert bli grymt efter ett par omgångar. Fy fan vad jag ska flina då!

Av everyday pieces - 29 september 2010 17:28

Snart ska jag svälja min smärtstillande eftermiddags-cocktail (Alvedon, Paraflex, Morfin och Diclofenak) och sedan ska jag bleka tänderna. Min underbara vän kommer hit med blekningen och bleker tillsammans med mig. Jag kan skratta mig lycklig (snart med vitare tänder) för hennes stöd nu när jag inte kan gå. Berättar sedan mer om blekningen, svårhetsgrad, effekt och ev. ilningar.

Av everyday pieces - 29 september 2010 16:15

Idag fick jag hem lite grejer som jag har beställt från Yves Rocher. Det är första gången jag beställer från dem och jag är jättenöjd. Det blev ett löspuder, en ögoncréme och prylarna här under, dvs. hårmask, mascara och nagellack.






  






   

Av everyday pieces - 29 september 2010 11:30

Har precis ätit frukost, vaniljyoghurt och hemmagjord müsli. Så himla gott, nästan som paj med vaniljsås. Tänkte därför tipsa om min müsli, som är enkel, nyttig och fruktansvärt god.


Ingredienser:

- 5 dl rågflingor

- 5 dl havregryn, gärna fiberberikade

- Honung, gärna flytande

- Russin, ca 2 dl

- Blandade nötter, ca 2 dl

- Salt

- ½ dl vatten

- ½ dl rapsolja/matolja


Hacka nötterna grovt. Blanda rågflingor, havregryn och nötterna på en plåt. Blanda vattnet och oljan i en kopp. Häll över blandningen över flingorna och salta lätt. Ringla över sparsamt med honung och kladda ihop allt med en slickepott. Det ska bli lite lätt klumpigt. Är det torrt och inte blir några klumpar, tillsätt mer vatten. Rosta i ugnen på 200 grader, ett par minuter. Kolla då och då så att det blir gyllenbrunt med inte bränt. Låt müslin svalna och tillsätt russin. Häll upp i en fin glasburk.



              



Tillsätt gärna lite hallon eller andra bär och lyxa gärna med en lite fetare yoghurt. Det är verkligen godare. För oss laktosintolleranta finns Valios vaniljyoghurt 2,5 % som smakar ljuvligt.




Presentation


Everyone dies. Not everyone really lives.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards